با توجه به مشكلات ناشي از تحريمها عملاً واردات كالاي با كيفيت از كشورهاي پيشرفته نظير كانادا آمريكا  و اروپاي غربي فراهم نبوده و همين امر موجب شد ،  شرکت فاخر صنعت نوپاک ( FSNP) كه هميشه كيفيت وخدمات پس از فروش محصولات خود را  تنها عامل در رضايت مشتريان خود دانسته و تمام تلاش خود را بر اين محور متمركز نموده است ، با افتخار اعلام مي كند ، ما موفق به توليد كامل دستگاه VRU در ميهن عزيزمان شده ايم .

نمونه هاي خارجي وارداتي كه تاكنون در برخي جايگاههاي كشور نصب شده اند در حال حاضر از نظر كيفيت ، و طول عمر ، خدمات پس از فروش ، و از همه مهمتر ميزان بنزين استحصال شده در زمان تخليه نفتكش توان رقابت با نمونه محصول اين شركت را نخواهند داشت.

انواع مدلهاي گوناگون دستگاه VRUساخت شركت FSNP :

مدلهایی که درجایگاههای عرضه بنزین مورد استفاده قرارمی گیرند در 4 مدل متفاوت و هر مدل  با 3 نوع امكانات مختلف و به شرح جدول زیر ساخته شده اند.

دستگاهها و مدلهای  پایه عبارت است از FSNP(III)40 ,FSNP(III)50 ,FSNP(III)100 ,FSNP(III)200

مدلها  

امكانات

FSNP(III)-200 FSNP(III)-100 FSNP(III)-50 FSNP(III)-40
D C B A مجهزبه سيستم ديفراست
D C B A مجهز به مسير مجزا براي تخليه آب وبنزين استحصال شده
D C B A مجهز به تابلو PLC و قابليت اتصال شبكه وسيستم مانيتورينگ

 

 

 

=Aجايگاههاي با فروش روزانه 30 هزار ليتر و كمتر               =B جايگاههاي با فروش روزانه بيش از 30 هزار ليتر

=C انبارهاي نفت با بارگيري روزانه  60 تن  و كمتر                        =D انبارهاي نفت با بارگيري روزانه بيش از 60 تن   

برای ظرفیت های بالاتر به راحتی میتوان با ادغام دستگاههای پایه به ظرفیت بالاتر رسید به این مکانیزم های ادغام اصطلاحا ماژولار میگویند.اینگونه تجهیزات در انبارهای نفت کاربرد دارند.

همه دستگاههای ساخت شرکت FSNP به شیوه تبریدی کار می کنند , در این شیوه با استفاده از یک دستگاه کمپرسور ، گاز تبرید (R507) تا دمای40- درجه سانتیگراد سرد می شود سپس گاز سرد از طریق لوله های مسی به درون مجموعه تبرید(Evaporator) هدایت می شود و مجموعه به سرعت (کمتر از 15دقیقه )تا دمای 40- درجه سرد می شود , همزمان بخارات سوخت (معمولاً بخارات برشهای سبک بنزین ) حاصل از فرآیند تخلیه بنزین درون مخازن زیرزمینی جایگاه از طریق یک خط لوله به قطر 2 اینچ وارد مجموعه تبرید می شود و با عبور از روی لوله های مسی درون Evaporator  به مایع تبدیل می شوند.

مشخصات فنی دستگاهVRUمخصوص جايگاهها :

1–دستگاه VRU ساخت اين شركت که درجایگاهها نصب می شود از دو بخش مجزا  به شرح زیر تشکیل شده است:

الف-Compressor unit به ابعاد 120(L)*70(W)*150(H)سانتیمتر

ب-Evaporator unit به ابعاد 120(L)*70(W) *110(H) سانتیمتر

بخش (الف) : از اجزای مكانيكال نظیرکمپرسور ، شيرانبساط ، لرزه گير ، کندانسور , فيلتر روغن ، مايع شكن ، لوله هاي مسي وتجهيزات الكتريكي نظير فن، تابلوفرمان ، تايمر،كنتاكتور همچنين تجهيزات الكترونيكي وابزاردقيق نظيرانواع سنسورها, فشارسنج ها وترمومترها تشکیل شده است  كه اين مجموعه وظیفه تراکم گاز تبرید(R507) وسرماسازی رابرعهده دارد.

 

بخش(ب): Evaporator  که در واقع یک نوع Heat exchanger  از نوع Shell and Tube است ،  گاز تبرید از درون tube ها عبوركرده وموجب سرد شدن مجموعه مي شود سپس بخارات بنزین به بیرون tube ها برخورد می کنند و در اثر آن برخورد باسطح لوله هاي سرد فوراً به مایع (بنزين) تغيير حالت مي دهند.

2-ظرفیت 60 مترمکعب بر ساعت(همه مدلها)

3-برق سه فاز (380 V) ,فرکانس 50 هرتز, با قدرت 4 کیلووات و 5.5 کیلو وات بستگی به مدل انتخابی مشتری

4-دمای محیط کار دستگاه از 20- تا 55 درجه سانتیگراد

5- دارای ماژولهای مختلف با انتخاب مشتری(دستی, اتوماتیک,PLC دار , قابلیت اتصال به اینترنت و….)

6-لوله ورودی وخروجی دستگاه باقطر 2 اینچ با اتصال از نوع فلنج کلاس 150 برای همه مدلها

7-لوله خروج بنزین استحصال شده از دستگاه به قطر 1 اینچ با اتصال از نوع رزوه ای (Thread) برای همه مدلها

8- لوله خروج آب استحصال شده از دستگاه به قطر 1 اينچ با اتصال از نوع رزوه ای (Thread) برای همه مدلها

 

در پایین ترین قسمت  Evaporator به منظور جمع آوری مایعات(بنزین استحصال شده) یک محفظه تعبیه شده است که مایعات استحصال شده (بنزین) در آن جمع می شوند وهنگام نصب دستگاه , مایع حاصل را از طریق لوله های فولادی سایز 1 اینچ و با استفاده از نیروی ثقل به طرف یکی از مخازن دفنی بنزین هدایت می شود.

مزایای استفاده از دستگاه VRU در جایگاهها:

1-بازیابی واستحصال بنزین از بخارات خارج شده ار ونت مخازن , هنگام تخلیه هر نفتکش 30 مترمکعبی (معمولاً بین 20 تا 45 لیتر ) بنزین مرغوب با اکتان بسیار بالا(اکتان 125)  استحصال می شود.

2- جلوگیری از تبخیر وکسری غیرمتعارف بنزین در جایگاهها.

3-جلوگیری از آلودگی هوا ناشی از ورود بخارات بنزین به محیط اطراف.

4-منفعت اقتصادي بواسطه نصب دستگاه در جايگاه

توصیه های فنی جهت بهره وری بهتر از دستگاه:

  • برای بازدهی بهتر دستگاه تمام منافذ مخازن نشت یابی شوند وخطوط لوله ونت مخازن به سمت ورودی دستگاه هدایت شوند.
  • دقت کنید تمام شیرهای خروجی کلکتور مربوط به هواکش مخازن بنزین(شیرهای زیر P&V Valve) حتماً در حالت بسته قرارگرفته باشند تا تمام بخارات به سمت ورودی دستگاه VRU هدایت شوند.
  • همزمان با ورود نفتکش به محل تخلیه نفتکش دستگاه VRU را روشن نموده سپس شیرهای تخلیه نفتکش بازشوند(این عمل موجب می شود اولین بخارات بنزین وارد شده به دستگاه تحت تاثیر سرماي فوقالعاده سرد(40- درجه سانتیگراد فوراً به مایع تبدیل شوند).
  • اگر نفتکش مجهز به تجهیزات طرح کهاب باشد حتماً مسیر لوله خروجی دستگاهVRU به سمت نفتکش وصل شود(این عمل باعث جلوگیری از آلودگی هوا می شودو هوای سرد خروجی دستگاه بخارات درون نفتکش را نیز به مایع تبدیل و همراه بنزین درون نفتکش در مخزن جایگاه تخلیه شود).

 

تماس سریع